Объединение по интересам
Руководитель: Кулак Жанна Иосифовна
Газета «Рабочая смена» выпускается членами объединения по интересам «Юнкор»
Мэты праграмы:
Стварэнне ўмоў для фарміравання духоўна-развітай, творчай, маральна здаровай асобы, здольнай на свядомы выбар жыццёвай пазіцыі, на самастойную выпрацоўку ідэй; таму, хто ўмее арыентавацца ў сучасных сацыякультурных умовах.
Стварэнне ўмоў для атрымання навучэнцамі дадатковай адукацыі па ўсіх відах літаратурнай творчасці, журналісцкай дзейнасці, кампутарнай пісьменнасці.
Стварэнне ўмоў для знаёмства з лічбавай фотакамерай, з асноўнымі прыёмамі здымкі, з колерам і святлом у фатаграфіі, раздрукоўкай і захоўваннем фатаграфіі.
Стварэнне ўмоў для фарміравання і развіцця сацыяльна-асобасных кампетэнцый, якія спрыяюць асобаснага развіцця навучэнца, яго пазітыўнай сацыялізацыі і прафесійна-адукацыйнаму самавызначэнню.
У ходзе дасягнення мэтаў праграмы вырашаюцца задачы:
1. Навучальныя:
Знаёмства з прынцыпамі журналісцкай дзейнасці.
Фарміраванне навыкаў журналісцкага майстэрства.
Получение ведаў і ўменняў па стварэнні друкаванага выдання.
Освоение навучэнцамі ведаў, уменняў і навыкаў інфармацыйна-камп’ютэрных тэхналогій.
2. Выхоўваем: Фарміраванне навыкаў сумеснай дзейнасці і дыялогавага зносін.
Прывіццё культуры зносін з светам сродкаў масавай інфармацыі.
Фарміраванне патрэбы ў пастаянным павышэнні інфармаванасці.
Формирование асноўных этычных нормаў і паняццяў як умовы правільнага Ўспрымання, аналізу і ацэнкі падзей навакольнага жыцця.
Арганізацыя дыялогу якія навучаюцца з аднагодкамі, дарослымі.
Формирование патрэбнасці ў самаадукацыі, самавыхаванні,
удасканаленне ўменняў і навыкаў працы з кампутарнай тэхнікай.
3. Якія развіваюць:
Развіццё творчых здольнасцяў, індывідуальнага мыслення.
Развіццё уменняў пісьменнага і свабоднага валодання вуснай і пісьмовай прамовай.
4. Пазнавальныя:
Ўцягванне навучэнцаў ў актыўную пазнавальную дзейнасць з ужываннем набытых ведаў на практыцы.
5. Практыка-дзейнасныя:
Развіццё навыкаў самавыяўлення, самарэалізацыі, зносін, супрацоўніцтва.
Фарміраванне практычных навыкаў стварэння колледжного друкаванага выдання, удзел у конкурсах.
Навучыць методыцы падрыхтоўкі і выпуску газет.
Развіццё навыкаў кампутарнай пісьменнасці. Навучыць самастойнай працы з кампутарнай бібліятэкай.
Даць магчымасць рэалізаваць свой інтарэс да фатаграфіі, авалодаць спосабамі і інструментамі апрацоўкі лічбавай фатаграфіі з ужываннем кампутара.
Садзейнічаць набыццю навучэнцамі сацыяльнага вопыту, які спрыяе фарміраванню ў іх нацыянальнай самасвядомасці, грамадзянскасці, маральнасці і этычнай культуры; выхоўваць патрэбнасць у самаразвіцці і сацыяльным узаемадзеянні; садзейнічаць фарміраванню ініцыятыўнасці, актыўнай жыццёвай пазіцыі, сацыяльнай сталасці; падрыхтаваць навучэнцаў да самастойнага жыцця і працы; стварыць умовы для ранняй сацыялізацыі асобы навучэнца.
Накіраванасць праграмы
Адной з стратэгічных задач сучаснай адукацыі з’яўляецца развіццё творчых здольнасцяў асобы. Менавіта ў дадатковай адукацыі вядзецца мэтанакіраваная падрыхтоўка да самастойнага жыцця ў грамадстве. У вырашэнні гэтай задачы важнае месца належыць мастацтву друкаванага слова. Праграма гуртка «юнкар» павінна дапамагчы навучэнцам рэалізаваць свае творчыя магчымасці, павысіць ўзровень інфармацыйнай культуры, навучыць пісьменна падрыхтоўваць матэрыял для далейшай працы з ім, публікаваць ўласныя працы, уважліва ставіцца да напісанага, паспрабаваць сябе ў розных ролях. У апошнія гады фотаздымак развіваецца ўсё больш інтэнсіўна, ўваходзіць у кожны дом. І сапраўды, немагчыма сёння прадставіць сучаснае грамадства без фатаграфіі: яна шырока выкарыстоўваецца ў журналістыцы, з яе дапамогай вядзецца летапіс краіны і кожнай сям’і.
Кирилл Якубович (гр.17-С) дорабатывает свои мемуары о двух поездках в санаторий «Сосновый бор», где он поддерживал своё здоровье.
Своими воспоминаниями о пребывании в санатории он хочет поделиться с учащимися колледжа и жителями Берёзовского района.


Бурдилов Дмитрий в мартовском номере «Рабочая смена» делится со своими читателями пробами пера в стихотворчестве.

Вось неўзабаве і красавік за вакном. Над чым працуюць юнкараўцы сёння, каб парадаваць сваіх чытачоў? Аб перыпетыях свайго лёсу разважае Арцём Ярмашук, навучэнец гр.533

Учащаяся гр. 526 Нелли Давидюк рассказывает в апрельском номере газеты «Рабочая смена» о своём отношении к музыке с детских лет. “Я ўпэўнена, што яна будзе суправаджаць мяне на працягу ўсяго жыцця”.

В мае Артём Ярмошук в своём откровении «Без друзей меня чуть-чуть …» делится с читателями газеты «Рабочая смена» о перипетиях своей ещё не взрослой жизни и о роли друзей в ней.
Илья Макарченя предлагает сверстникам задуматься и подискутировать о пользе и вреде смартфона, как он это сделал в своём рассуждении «МОЙ СМАРТФОН: ПЛЮСЫ И МИНУСЫ» в июньском номере газеты «Рабочая смена».




